onsdag 21 januari 2015

Hoist Spar står sig bra i sparräntekampen

Ett saldobesked från den gamla krämarbanken SHB visade att jag hade flera tusenlappar att hämta på ett sovande sparkonto (med nollränta naturligtvis).

Gick för övrigt förbi ett SHB kontor nu på lunchen och där gjorde de reklam om att de tror på "personligt service". Hade det faktiskt haft en sådan service i detta fall hade det ju innefattat att min bankman eller annan, personligt ring, messat eller "brevat" mig med förslag på bättre lösning. De enda gånger de faktiskt hör av sig inkluderar erbjudanden om taskiga pensionslösningar eller kreditkort.

Nu uppmärksammades jag ju på detta via årsbeskedet och kan agera. Lägligt har SVD gjort en koll på sparräntorna och jag kan då konstatera att mitt backup konto hos Hoist Spar (med 1,60%) fortsatt står sig väl i sparräntekampen. Men kan också finna att räntan är på väg ner då Hoist Spar på hemsidan aviserar en sänkning till 1,40% inom kort.

* Vill man säkra en bunden fast 1-års ränta på 2,10% kan man göra detta innan den 29 januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest läst