onsdag 5 oktober 2016

Köpa i Ad City Medias ägarspridning?

I morgon är sista dag att teckna sig för en ägarspridning i City Media.

"A City Media AB (publ) "AdCityMedia" är verksamt inom marknaden för utomhusreklam och är idag ledande i Sverige inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö."

Eftersom vi gillar ledande och trenden digital känns det som ett intressant case, även om mediahypen inte är i närheten av Engelska skolan. Dessutom visar bolaget både vinst och bra tillväxt. Digitala tavlor lär komma allt mer eftersom de ger ett betydligt mervärde än traditionella billboards. Se bara på hur fotbollsmatcher pryds av diverse "julgransbelysning" runt planen.

Från Q2:an hämtas följande, men den som är intresserad bör förstås läsa hela prospektet:




Till frågetecken hör kort historik, noterad på First North, + låg omsättning, som dock kan öka efter ägarspridningen. Dessutom lär det finnas många fler spelare i branschen.

En undran är också hur skylten som pryder kvartalsrapporten och misspryder huset från 1814 fått tillstånd?

Låg omsättning försvagar den tekniska analysen. Dessutom har ägarspridningen och dess kurssättning fått kursen att dala på slutet. Men kan man leverera fortsatt tillväxt så bör det finnas utrymme på ovansidan, eller? Får sova på saken, men inte omöjligt att det blir en post?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar