I morgon är sista dag att teckna sig för en ägarspridning i City Media.
"A City Media AB (publ) "AdCityMedia" är verksamt inom marknaden för utomhusreklam och är idag ledande i Sverige inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö."
Eftersom vi gillar ledande och trenden digital känns det som ett intressant case, även om mediahypen inte är i närheten av Engelska skolan. Dessutom visar bolaget både vinst och bra tillväxt. Digitala tavlor lär komma allt mer eftersom de ger ett betydligt mervärde än traditionella billboards. Se bara på hur fotbollsmatcher pryds av diverse "julgransbelysning" runt planen.
Från Q2:an hämtas följande, men den som är intresserad bör förstås läsa hela prospektet:
Till frågetecken hör kort historik, noterad på First North, + låg omsättning, som dock kan öka efter ägarspridningen. Dessutom lär det finnas många fler spelare i branschen.
En undran är också hur skylten som pryder kvartalsrapporten och misspryder huset från 1814 fått tillstånd?
Låg omsättning försvagar den tekniska analysen. Dessutom har ägarspridningen och dess kurssättning fått kursen att dala på slutet. Men kan man leverera fortsatt tillväxt så bör det finnas utrymme på ovansidan, eller? Får sova på saken, men inte omöjligt att det blir en post?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Mest läst
-
Även om allt fler bolag sprider aktieutdelningarna över året, så är fortsatt våren den stora utdelningshögtiden. Så här ser vår utdelningspo...
-
HEMNET Lägre topp och ett besök på 50 WMA för första gången sedan februari. Vändning eller fortsätter det ner? SKISTAR Bröt upp starkt från ...
-
Ett nytt börsår tar sin början och inledning har likt vädret ute varit lite kyligt. Förra året var inte heller vårt bästa, men slutade i all...
-
ISRG - Cup and handle i dagsgrafen. Äldre innehav som hänger med (+144%). ALGN - Ett annat äldre, men mindre lyckat innehav (-46%) som får n...
-
En bekant sitter med en position i SSAB och undrar hur vi tycker man bör agera inför rapporten på torsdag. Sälja eller ligga kvar? Eftersom ...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar