torsdag 22 december 2016
Ad City Media lämnar portföljen
Ad City Media är ett spännande tillväxtbolag inom visuell utomhusreklam, där framförallt den digitala mediet är spännande. Idag driver de över 1 000 skärmar i 269 städer. Vi gick in i aktien tidigare i år i samband med en spridningsemission. Trots spridningen är dock aktien ofta dåligt omsatt. Dålig omsättning är något som inte riktigt ligger i linje med vad vi vill se i portföljen och aktien gick igår därför till försäljning på 115 kr.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Mest läst
-
Väl medveten om vikten av att minimera förlusterna, men samtidigt varit alltför skral på att tillämpa detta på kontinuerlig basis, så har vi...
-
SMALL CAP En kopp med handtag och ökade volymer i small cap talar för att det nu är dags för småbolagen.
-
Silverräven-portföljen är tänkt som ett alternativ till fondsparande, med en sikt på när de gråa håren blivit betydligt fler ... eller kansk...
-
Här följer en genomgång av den checklista vi använder vid köp. Rött markerar indikatorer som inte riktigt lever upp till våra krav. Här får ...
-
Tillbaka från en skön vecka i de svenska fjällen. Jobb ersattes med utförsåkning och börsskärmen ersattes med bastubad. Förutom lite snabba ...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar